KIT-bloggen

Här delar vi på KIT med oss av insikter, alltifrån trendspaningar och kundcase till konkreta tips hur du lyckas i sociala medier.

Här delar vi på KIT med oss av insikter, alltifrån trendspaningar och kundcase till konkreta tips hur du lyckas i sociala medier.

Hur jobbar du, Nathalie Carlsson, Business Director på KIT?

Det här är ett inlägg i KITs serie ”Hur jobbar du?”, där vi frågar produktiva människor om hur de får saker gjorda om dagarna. Den här gången har vi bett KITs Nathalie Carlsson om hennes bästa tips. Hej Nathalie, berätta lite om dig själv! Hej! Jag är i grunden utbildad till journalist och kommer innan KIT från magasinsbranschen där jag var

Läs mer »

Hur jobbar du, Björn Appelgren, project manager på Internetstiftelsen?

Det här är ett inlägg i KITs serie ”Hur jobbar du?”, där vi frågar intressanta människor om hur de får saker gjort. Den här gången har vi bjudit in Björn Appelgren, som vi jobbar med inom projektet Internetkunskap. Berätta lite om dig själv! Född och uppvuxen i Nyköping, och trots kortare perioder utomlands samt i andra svenska städer har Stockholm varit

Läs mer »
Sofia Stenseth

Hur jobbar du, Sofia Stenseth, Chief Creative Officer på KIT?

Det här är det första inlägget i vår nya serie ”Hur jobbar du?”, där vi frågar intressanta människor om hur de får saker gjort. Först ut är KITs egna Sofia Stenseth. Hej Sofia, berätta lite om dig själv! Jag visste att jag skulle jobba med att ”skriva” när jag var 11 år och det var något av ett one way

Läs mer »

Vägen till en effektiv distribution

Krasst sett finns det 2 olika sätt att se på betalt innehåll på sociala medier.  Du kan jobba med målgruppsurval – och nå den där 35-50-åriga kvinnan som bor i vissa områden och tycker att miljö är viktigt.  Du kan skapa innehåll som kommer att hitta den här kvinnan (och eventuellt fler potentiella kunder) tack vare utformningen av innehållet. Vad

Läs mer »