Annonsvillkor

 
 

Nedan följer de villkor som gäller vid annonsering på KIT samt svar på frågor kring arbetsprocessen. Har du ytterligare frågor får du gärna kontakta ansvarig säljare.

Tracking och tredjepartstaggar

–  Vi tar inte emot Google tag manager-script (detta gör vi inte eftersom vi själva använder Google tag manager och man bara kan implementera ett sådant script per sida).

–  Alla script ska vara secure (https), vilket innebär att alla anrop måste ske över HTTPS-protokollet och domänerna måste ha giltiga SSL-certifikat.

–  Det är i de flesta fall möjligt att använda sig av tredjepartstaggar vid annonsering hos KIT. Detta innebär att KIT får en kod att implementera i annonsen. En tredjepartstagg möjliggör byte av landningssida utan KITs inblandning, vidare kan oberoende statistik från kampanjen ofta fås av tredjepartsleverantören.

–  Vi tillåter inga script som läser in fler händelser och script från ursprungsscriptet.

–  Vi tillåter heller inga script som stör vår sajt kit.se och vi förbehåller oss rätten att radera alla sådana script utan att i förhand informera kund.

–  Vi har idag etablerat stöd för:

  • Adform
  • Doubleclick

Retargeting och data

Custom audience

KIT kan efter överenskommelse med ansvarig säljare på KIT bygga en custom audience med alla som läst en artikel eller sett en video för att sedan dela denna med kund. Kund får annonsera mot denna målgrupp under avtalad period. Efter denna period kommer målgruppen att arkiveras av KIT.

För att sätta upp detta behöver KIT kunds Facebook ID för kundens annonskonto, dvs kundens Facebook ad account-ID.

Retargeting pixel

KIT kan efter överenskommelse med ansvarig säljare på KIT implementera en pixel på artiklar för retargeting. Kund får annonsera mot denna pixel under avtalad period. Efter denna period kommer pixeln att raderas från KIT.se .

Immaterialrätt

KIT Creative Studio köper innehåll och innehållstjänster för kunds räkning för publicering på KIT.se och KITs associerade plattfomar. Kund har alltid rätt till att dela (reposta) våra distributionsposter och annonser i sina egna sociala kanaler. Om kunden istället för att dela vill publicera en artikel eller video som KIT har producerat i egna kanaler har kunden möjlighet att köpa loss artiklarna eller filmerna för vidare publicering.

Hur mycket detta kostar beror på materialet och vem som innehar originalupphovsrätten. Be ansvarig säljare om kostnadsuppskattning för detta.

Inför, under och efter kampanjen

Fakturering

För att vi ska kunna skicka faktura behöver vi:

–  Bolagsnamn

–  Bolagsnr

–  Momsnr

–  Fakturaadress

–  Faktura mejladress (om tillämpligt)

–  Referensnummer (om tillämpligt)

Kampanjinformation vi behöver från kund

För att kunna komma igång med kampanjen behöver vi följande från er:

–  Adress till landningssida

–  Logga (standard samt en i skala 1:1)

–  Kampanjnamn

–  Material som ska användas i produktionen (egna bilder, ljud eller rörligt)

–  Eventuell tracking

Material från kund

KIT förbehåller sig rätten att modifiera bildmaterial för att överensstämma med KITs tonalitet.

Lämningstider 

Leverans av material från kund ska ske  minst 5 veckor  innan kampanjstart eller så snart synopsis/kreativ rekommendation är godkänd och produktion ska påbörjas.

Leverans av material från KIT till kund under produktionen ser ut som följande:

–  Manus 10 arbetsdagar efter godkänd synopsis/kreativ rekommendation

–  Artikel 10 arbetsdagar efter godkänd synopsis/kreativ rekommendation

–  Videoproduktion 5 arbetsdagar efter godkänt manus

– Kampanjstart 1-2 arbetsdagar efter godkänt material (förutsatt att all kampanjinformation skickats, se ovan)

Kommentarspolicy

KIT applicerar sin redaktionella kommentarspolicy även för artiklar och videos som publiceras för kunds räkning. Den återfinns här.

Kommentarer som berör den produkt eller tjänst som annonseras, samt kommentarer som följer vår kommentarspolicy men ändå kan uppfattas som negativa modereras som regel inte av KIT.

Stäng meny