KIT: Framsteg

I samarbete med SFF

Matchningen med KIT var perfekt och Stiftelsen för strategisk forskning valde därför att sponsra en ny avdelning hos KIT: Framsteg. Samarbetet innebär att KIT har en dedikerad redaktör som är helt redaktionell och fristående från SSF. Alla redaktionella frågor avgörs av redaktören och KIT. ”Vi är otroligt nöjda med resultatet och hade aldrig fixat det på egen hand. Här når vi unga vuxna och en majoritet kvinnor. Det är en svår grupp för oss att komma åt annars.”

– Eva Regårdh, kommunikationschef på SFF

KIT: Framsteg

I samarbete med SFF

Matchningen med KIT var perfekt och Stiftelsen för strategisk forskning valde därför att sponsra en ny avdelning hos KIT: Framsteg. Samarbetet innebär att KIT har en dedikerad redaktör som är helt redaktionell och fristående från SSF. Alla redaktionella frågor avgörs av redaktören och KIT. ”Vi är otroligt nöjda med resultatet och hade aldrig fixat det på egen hand. Här når vi unga vuxna och en majoritet kvinnor. Det är en svår grupp för oss att komma åt annars.”

– Eva Regårdh, kommunikationschef på SFF

Internetstiftelsen​

“Arbetet med KIT kan sammanfattas med ordet helhet. Innehållsproduktion som är anpassad för optimal distribution i sociala medier tillsammans med bra analysverktyg för kontinuerlig uppföljning gör att vi ständigt kan optimera och utvecklas för ännu bättre resultat. KIT erbjuder ett smidigt och lättarbetat videoverktyg och fantastiskt kunniga och engagerade innehållsproducenter. Hos KIT står utveckling aldrig stilla. Dessutom möts vi alltid av ett professionellt och engagerat bemötande genom hela kedjan av kontakter”.

– Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef Internetstiftelsen

Internetstiftelsen

“Arbetet med KIT kan sammanfattas med ordet helhet. Innehållsproduktion som är anpassad för optimal distribution i sociala medier tillsammans med bra analysverktyg för kontinuerlig uppföljning gör att vi ständigt kan optimera och utvecklas för ännu bättre resultat. KIT erbjuder ett smidigt och lättarbetat videoverktyg och fantastiskt kunniga och engagerade innehållsproducenter. Hos KIT står utveckling aldrig stilla. Dessutom möts vi alltid av ett professionellt och engagerat bemötande genom hela kedjan av kontakter”.

– Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef Internetstiftelsen

Berghs School of Communication​

Ibland kan små saker göra stor skillnad. Våren 2017 pausade Berghs School of Communication alla andra marknadsföringsaktiviteter för att bara göra en kampanj med KIT. Resultatet: fler sökande än någonsin tidigare. ”Lysande. På alla sätt och vis. Allt vi behövde göra var att luta oss tillbaka och håva in alla ansökningar” 

– Johan Malmgren, Operational Project Manager på Berghs

Berghs School of Communication​

Ibland kan små saker göra stor skillnad. Våren 2017 pausade Berghs School of Communication alla andra marknadsföringsaktiviteter för att bara göra en kampanj med KIT. Resultatet: fler sökande än någonsin tidigare. ”Lysande. På alla sätt och vis. Allt vi behövde göra var att luta oss tillbaka och håva in alla ansökningar” 

– Johan Malmgren, Operational Project Manager på Berghs

3Företag

Att berätta historier för att sälja produkter är inget nytt. Men det krävs mod att gå utanför sin komfortzon och hitta nya historier att berätta. Med kampanjen ”Fortsätt tänk stort” halverade 3Företag sina kostnader för att rekrytera en läsare – genom att berätta bättre historier. ”Om jag ska nämna en sak så är KIT lätta att jobba med. Och det är vi väldigt nöjda med”

– Anders Nordling, Digital Marketing Manager, 3Företag

3Företag

Att berätta historier för att sälja produkter är inget nytt. Men det krävs mod att gå utanför sin komfortzon och hitta nya historier att berätta. Med kampanjen ”Fortsätt tänk stort” halverade 3Företag sina kostnader för att rekrytera en läsare – genom att berätta bättre historier. ”Om jag ska nämna en sak så är KIT lätta att jobba med. Och det är vi väldigt nöjda med”

– Anders Nordling, Digital Marketing Manager, 3Företag

Stäng meny